🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بررسی زبان های نوین برنامه نویسی با میزبانی ایران اسکریپت و حضور کمپانی CTC کانادا

بلاکچین اتریوم

 1417 امتیاز (4.9/5) 
0 / 5

Your page rank:

پایگاه خبری ایران اسکریپت، شرکت ها قصد دارند سرمایه گذاری در هوش مصنوعی را به میزان قابل توجهی افزایش دهند ادامه گزارش بر اساس گزارش جدیدی که توسط Rackspace و VMware

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

آموزش و توسعه علوم سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

مرکز توسعه زیرساخت های انفورماتیکی ایران اسکریپت

IRANSCRIPT College

خدمات سطح بالا حوزه فناوری اطلاعات ایران اسکریپت

جدول محتـــــــــــــوا :

بلاکچین اتریوم

بلاک چین اتریوم

بلاکچین یا (زنجیره ی بلوکی) یک ساز و کار امن برای ذخیره داده ها بدون نیاز به یک نگهدارنده مرکزی است.

اتریوم نیز برای امنیت خود از این ساز و کار استفاده میکند.

نخستین رمز ارزی که برای امنیت خود از بلاکچین استفاده کرد بیتکوین بود. با اینکه فناوری بلاکچین قبل از به وجود آمدن بیتکوین وجود داشت، اما به جرات میتوان گفت که بیتکوین عامل اصلی معروفیت و محبوبیت آن بود

 اتریوم

اتریوم یک پلتفرم آزاد بر پایه فن آوری بلاکچین است که توسعه‌ دهندگان، برنامه های غیرمتمرکز خود را روی آن پیاده‌سازی می‌کنند.

رمز ارز این شبکه با نام Ether در حال حاضر دومین رمز ارز قدرتمند جهان پس از بیت کوین محسوب میشود.

 


تفاوت بلاکچین اتریوم و بیتکوین در چیست؟

در واقع زیرساخت اتریوم نیز مانند بیتکوین یک سیستم بلاکچین توزیع گشته عمومی است.

پس از اینکه در سال گذشته اتریوم شروع به بهبود بخشیدن ساختار خود کرد، باعث شد که تعداد تراکنش ها در این شبکه به 1.000.000 تراکنش در روز افزایش پیدا کند.

مکانیسم لایه دوم و خرد کردن دو راهکاری بودند که اتریوم برای بهبود وضعیت خود از آنها استفاده کرد که در ادامه به توضییح لایه دوم میپردازیم.

 

مکانیسم لایه دوم:

با افزایش تعداد تراکنش‌ها در شبکه، رقابت برای انجام سرعت آن‌ها بیشتر می‌شود که در نهایت منجر به افزایش کارمزد تراکنش‌های اتریوم خواهد شد. شبکه اصلی اتریوم به ‌تنهایی قادر به رفع نیاز کاربران با سرعت و کارمزدی بهینه نبود. به همین دلیل، لایه دوم اتریوم معرفی شد.

لایه دوم اتریوم، بالای شبکه اصلی قرار دارد و از طریق قراردادهای هوشمند فعال است. لایه دوم اتریوم، با لایه اول در تعامل و ارتباط است ولی به اصول و زیرساخت‌های لایه اول، وابسته و نیازمند نیست.

کانال های پرداخت، بلاکچین های جانبی، رول آپ ها، پلاسما و ولیدیوم ها از جمله راه حل های لایه دوم اتریوم هستند.

راه حل ها:

برای مثال رول آپ ها تراکنش‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و به عنوان یک تراکنش در شبکه اصلی ارسال می‌کنند که باعث خلوت شدن شبکه می‌شود. با رول‌آپ، کار ماینرها راحت‌تر می‌شود.

 


مقایسه تعداد و سرعت

در حالیکه بیتکوین تنها تعداد محدودی از رمز ارز خود را ارایه میکند (21میلیون)، که همین موضوع باعث افزایش تقاضا و افزایش قیمت آن شده است، اتریوم در مقابل محدودیتی از لحاظ تعدادی ندارد اما یک محدودیت سالیانه برای تعداد اتریوم‌های صادر شده وجود دارد که این استخراج و صدور این رمزارز را به 18 میلیون اتریوم در سال محدود می‌کند.

شبکه اتریوم از لحاظ سرعت وضعیت بهتری دارد. در حال حاضر این شبکه هر 14 ثانیه یک بار یک بلوک جدید ایجاد می‌کند در حالی که شبکه بیت‌کوین برای ساخت هر بلوک به ده دقیقه زمان نیاز دارد و در شرایط بحرانی مثل زمانی که به یک باره تعداد زیادی از ماینر‌های چینی خاموش شدند و قدرت پردازش شبکه به یک باره افت کرد، زمان ساخت بلوک به 19 دقیقه نیز رسید.

پس در نتیجه سرعت نیز از جمله دیگر برتری‌های شبکه اتریوم نسبت به بیت‌کوین است.

شبکه اتریوم علاوه بر اینکه همانند بیت‌کوین جایگزینی برای سیستم مالی سنتی و بانک‌ها محسوب می‌شود، قابلیت‌های دیگری دارد که برای جهان اقتصاد و اینترنت بسیار مهم است.

اتریوم که توسط بنیاد اتریوم پشتیبانی می‌شود یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین جوامع بلاک‌چینی جهان را دارد. بنباد اتریوم باعث معرفی افراد سرشناسی به جامعه بلاک‌چین و رمزارزها شده است که پروژه‌های بزرگ آنها همگی به بنیاد اتریوم بازمی‌گردد.

 

جدول محتوا :

بررسی دو شاخه هوشمند آمازون

پایگاه خبری ایران اسکریپت، اگر برخی از وسایل الکترونیکی غیرهوشمند در خانه شما وجود دارد که نمی خواهید از شر آنها خلاص شوید، یک راه ارزان