🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بررسی زبان های نوین برنامه نویسی با میزبانی ایران اسکریپت و حضور کمپانی CTC کانادا

رزبری پای (Raspberry Pi)، ریزه میزه اما کاربردی

 1417 امتیاز (4.9/5) 
0 / 5

Your page rank:

پایگاه خبری ایران اسکریپت، شرکت ها قصد دارند سرمایه گذاری در هوش مصنوعی را به میزان قابل توجهی افزایش دهند ادامه گزارش بر اساس گزارش جدیدی که توسط Rackspace و VMware

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

آموزش و توسعه علوم سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

مرکز توسعه زیرساخت های انفورماتیکی ایران اسکریپت

IRANSCRIPT College

خدمات سطح بالا حوزه فناوری اطلاعات ایران اسکریپت

جدول محتـــــــــــــوا :

رزبری پای (Raspberry Pi)، ریزه میزه اما کاربردی

وبلاگ ایران اسکریپت، امروز در این مقاله قصد داریم تا نگاهی بیندازیم به رزبری پای امیدوارم مفید واقع بشود. برای مطالعه بیشتر می توانید به لینک وبلاگ آکادمی ایران اسکریپت مراجعه بفرمایید.

مقدمه

رزبری پای (Raspberry Pi) یک کامپیوتر کوچک و قدرتمند است که توسط مؤسسه رزبری پای (Raspberry Pi Foundation) ساخته شده است. این کامپیوتر کوچک، ابعاد یک کارت اعتباری دارد و قابلیت اجرای سیستم عامل لینوکس را دارد. از آنجایی که قیمت این کامپیوتر بسیار پایین است، به عنوان یک ابزار آموزشی و توسعه ای بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

فلفل نبین چه ریزه!

رزبری پای دارای پورت‌های مختلفی است که امکان اتصال به دستگاه‌های خارجی را فراهم می‌کند. این پورت‌ها شامل پورت‌های USB، HDMI، Ethernet و صدا می‌شود. همچنین رزبری پای دارای پورت‌های GPIO است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به سیستم های الکترونیکی خارجی متصل شوند و آن‌ها را کنترل کنند.

رزبری پای به عنوان یک سیستم کامل، قابلیت اجرای برنامه‌های مختلف را داراست. از جمله برنامه‌هایی که می‌توان در رزبری پای اجرا کرد می‌توان به برنامه‌های آموزشی، بازی‌های ویدئویی، برنامه‌های اینترنت اشیا و سایر برنامه‌های توسعه داده شده توسط کاربران اشاره کرد. همچنین رزبری پای قابلیت اجرای سیستم‌عامل‌های مختلفی را داراست، از جمله سیستم عامل رسمی رزبری پای که بر پایه لینوکس است و سیستم عامل ویندوز 10 که به تازگی برای رزبری پای توسعه یافته است.

رزبری پای از طریق اتصال به اینترنت، امکان اشتراک گذاری داده‌ها و ارتباط با سایر دستگاه‌ها را داراست. این ویژگی باعث می شود که رزبری پای بتواند در انواع پروژه‌های اینترنت اشیا (IoT) استفاده شود.

علاوه بر استفاده در پروژه‌های آموزشی و توسعه، رزبری پای نیز در صنعت و کاربردهای تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، رزبری پای می‌تواند در سیستم‌های خانه هوشمند، رباتیک، سیستم‌های کنترل صنعتی و سیستم‌های امنیتی استفاده شود.

نتیجه گیری

در نتیجه، رزبری پای به عنوان یک کامپیوتر کوچک و قدرتمند با قابلیت‌های گسترده و پتانسیل بالا استفاده، در حال حاضر یکی از محبوب ترین ابزارهای آموزشی و توسعه در جهان محسوب می‌شود.

دوره های آموزشی کالج ایران اسکریپت

همین الان بر روی لینک کلیک کنید و ثبت نام کنید

جدول محتوا :

بررسی دو شاخه هوشمند آمازون

پایگاه خبری ایران اسکریپت، اگر برخی از وسایل الکترونیکی غیرهوشمند در خانه شما وجود دارد که نمی خواهید از شر آنها خلاص شوید، یک راه ارزان