🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بررسی زبان های نوین برنامه نویسی با میزبانی ایران اسکریپت و حضور کمپانی CTC کانادا

3 روش رفع خطای 404 در وردپرس

 1417 امتیاز (4.9/5) 
0 / 5

Your page rank:

پایگاه خبری ایران اسکریپت، شرکت ها قصد دارند سرمایه گذاری در هوش مصنوعی را به میزان قابل توجهی افزایش دهند ادامه گزارش بر اساس گزارش جدیدی که توسط Rackspace و VMware

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

آموزش و توسعه علوم سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

مرکز توسعه زیرساخت های انفورماتیکی ایران اسکریپت

IRANSCRIPT College

خدمات سطح بالا حوزه فناوری اطلاعات ایران اسکریپت

جدول محتـــــــــــــوا :

3 روش رفع خطای 404 در وردپرس

404error

3 روش آموزش رفع خطای 404 در وردپرس

یکی از آزار دهنده ترین مشکلات وردپرس خطاهای 404 است. در این مقاله به شما نحوه رفع مشکل خطای 404 وردپرس را آموزش خواهیم داد. معمولا خطای 404 در پست ها و صفحات سایت شما رخ میدهد و شما به پنل مدیریت وردپرس و صفحه اصلی سایتتان دسترسی خواهید داشت. وحشت نکنید در بیشتر مواقع مطالب شما وجود دارند و کاملا امن هستند.

پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

علت به وجود آمدن خطای 404

خطای 404 هنگام دسترسی پیدا کنردن به یک صفحه که مرورگر نمی تواند آن را پیدا کندظاهر میشود. یا به عبارتی زمانی که مرورگر به هاست (سرور وب سایت) متصل می شود اما سرور شما قادر به یافتن نوشته ها و برگه ها در سایت نیست این خطا به وجود می آید.

به عنوان مثال اگر شخصی بخواهد به صفحه ای مشخص در در سایت شما دسترسی پیدا کند اما صفحه ای با نامک آن صفحه در سایت شما وجود نداشته باشد، کاربر خطای 404 را مشاهده خواهد کرد زیرا اگر چه وب سرور شما عملکرد درستی داشته است اما چنین درخواستی وجود ندارد. اساساً خطای 404 در دسته خطاهای سمت کاربر قرار می گیرد.

البته فقط نوشته ها یا برگه ها باعث ایجاد خطای 404 نمی شوند. هر چیزی که در سایت شما مفقود شده باشد از جمله فایل های تصویری، جاوااسکریپت و CSS مفقود شده، می تواند باعث ایجاد خطای 404 شود.

این خطا می تواند به صورت غیرمنتظره یا بعد از تغییرات در سایت وردپرسی شما ایجاد شود. بسته به نوع مرورگری که استفاده می کنید ظاهر خطای 404 متفاوت است.

آموزش رفع خطای 404

در ادامه به سه روش ساده و بسیار کاربردی برای حل این مشکل میپردازیم:

1. پیوند های یکتای سایت خود را مجددا تنظیم کنید!

یکی از شایع ترین دلایل خطای 404 وردپرس، روشی است که وردپرس برای تولید پیوندهای یکتا استفاده می کند. همانطور که می دانید وردپرس گزینه های مختلفی برای فرمت بندی لینک های نوشته ها و برگه های سایت در اختیار کاربران قرار می دهد. به عنوان مثال شما می توانید وردپرس را طوری پیکربندی کنید که از لینک های عددی ساده استفاده کند یا نام هر نوشته یا برگه را برای URL آنها استفاده نماید.

اگر هنگام تلاش برای دسترسی به محتوای سایت خود با خطای 404 لینک های sitewide (لینک هایی که در تمام صفحات سایت تکرار می شوند) مواجه هستید، اولین کاری که برای رفع خطای 404 باید انجام دهید ریست کردن پیوندهای یکتا است. دو روش برای این کار وجود دارد: یکی از طریق پیشخوان وردپرس و دیگری از طریقFTP.

 

2.ریدایرکت 301

ریدایرکت 301 مؤثرترین راه‌حل برای تصحیح خطاهای 404 در سایت شما است. بااین‌حال، باید به‌درستی انجام شود و مطمئن شوید که در صورت لزوم به صفحات مناسب هدایت می‌شوید: استفاده از ریدایرکت 301 برای رفع خطای 404 در وردپرس به دلایل زیر مهم است.

صفحه با خطای 404 در سایت با صفحه جدیدی جایگزین شده است که URL متفاوتی دارد: ما با استفاده از ریدایرکت 301 مستقیماً به این صفحه جدید هدایت می‌شویم.

صفحه با خطای 404 در سایت جایگزین نشده است: ما در حال تغییر مسیر به صفحه‌ای با محتوای مشابه هستیم. در صورت عدم وجود محتوای مشابه، امکان هدایت به صفحه دسته‌بندی محتوای قدیمی نیز وجود دارد. به‌عنوان آخرین راه‌حل، به صفحه اصلی تغییر مسیر دهید.

قبل از حذف یک صفحه و تغییر مسیر، حتماً بررسی کنید که آیا بک لینک (لینک‌های خارجی)، بازدیدها و آیا هنوز در گوگل موقعیت خوبی دارد یا خیر.

برای شروع کار تغیر مسیر در وردپرس، می‌توانید از افزونه Quick Page/Post Redirect Plugin رایگان برای رفع تغییر مسیرها از داشبورد وردپرس خود کمک بگیرید. پس از نصب و پیکربندی افزونه در داشبورد وردپرس یک گزینه تحت عنوان Quick Redirect اضافه می‌شود که ازآنجا می‌توانید ریدایرکت های خود را از آدرس قدیمی به آدرس جدید انجام دهید.

 

3. ویرایش htaccess

شما باید فایل htaccess. را ویرایش کنید (و یک قطعه کد در بالا اضافه کنید) که می‌تواند بهروش‌های مختلفی انجام شود. می‌توانید این کار را از طریق حالت ویرایش یک برنامه FTP انجام دهید یا فایل را در کامپیوتر شخصی خود ویرایش کنید و سپس آن را از طریق FTP در سرور آپلود کنید یا می‌توانید این کار را از طریق cPanel >> File Manager انجام دهید.

سخن پایانی

خطای404 وردپرس یکی از رایج‌ترین خطاهای موجود در وب‌سایت‌ها هستند که به علت در دسترس نبودن یک صفحه یا یک دامن خاص رخ خواهد داد. برای رفع خطای 404 در وردپرس روش‌های مختلفی وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم.

امیدوارم مقاله ما مورد توجه شما عزیزان قرارگرفته باشد.

جدول محتوا :

بررسی دو شاخه هوشمند آمازون

پایگاه خبری ایران اسکریپت، اگر برخی از وسایل الکترونیکی غیرهوشمند در خانه شما وجود دارد که نمی خواهید از شر آنها خلاص شوید، یک راه ارزان