🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بررسی زبان های نوین برنامه نویسی با میزبانی ایران اسکریپت و حضور کمپانی CTC کانادا

متاورس (Metaverse) چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

 1417 امتیاز (4.9/5) 
0 / 5

Your page rank:

پایگاه خبری ایران اسکریپت، شرکت ها قصد دارند سرمایه گذاری در هوش مصنوعی را به میزان قابل توجهی افزایش دهند ادامه گزارش بر اساس گزارش جدیدی که توسط Rackspace و VMware

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

آموزش و توسعه علوم سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

مرکز توسعه زیرساخت های انفورماتیکی ایران اسکریپت

IRANSCRIPT College

خدمات سطح بالا حوزه فناوری اطلاعات ایران اسکریپت

متاورس (Metaverse) چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

وبلاگ ایران اسکریپت، مفهوم متاورس در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات به تازگی به محبوبیت رسیده است. این اصطلاح از فیلم‌ها و رمان‌های علمی-تخیلی مشهوری مانند “ماتریکس” و “سنگ معجزه” الهام گرفته شده است. اما می‌توانیم به طور ساده متاورس را به عنوان یک دنیای مجازی فراگیر توصیف کنیم که به واقعیت افزوده شده و ارتباط بین دنیای فیزیکی و مجازی را برقرار می‌کند.

در این دنیای مجازی فراگیر، افراد می‌توانند با استفاده از دستگاه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به طور همزمان در دو دنیا حضور داشته باشند. این دنیا بسیار گسترده و جامع است و شامل دسترسی به اطلاعات، بازی‌ها، تجربه های تفاعلی، شبکه‌های اجتماعی و بسیاری از امکانات دیگر است.

از متاورس می‌توان در بسیاری از زمینه‌ها استفاده کرد. اما در ادامه به چندین زمینه که از این فناوری می‌توان بهره برد، اشاره خواهیم کرد:

1. آموزش و یادگیری:

متاورس قادر است تا تجربه های آموزشی را بهبود بخشد. با استفاده از این فناوری، دانشجویان می‌توانند در محیط های سه بعدی و واقعیت افزوده به درس های خود بپردازند. این کمک می‌کند که مفاهیم پیچیده را به طور بهتری درک کنند و یادگیری را تجربه کنند.

2. تجربه سفر و گردشگری:

با استفاده از متاورس، افراد می‌توانند به طور واقعی به مکان های دوردست و دنیایی که هرگز نتوانسته اند به آن سفر کنند، بروند. این تجربه به شکلی بی‌نظیر است که افراد را قادر می‌سازد تا به طور واقعیت نزدیک به این مکان ها وارد شوند و تجربه های جدیدی را تجربه کنند.

3. تجارت الکترونیک:

متاورس می‌تواند تجربه خرید آنلاین را بهبود بخشد. با استفاده از این فناوری، مشتریان می‌توانند محصولات را قبل از خرید به طور واقعی در محیط سه بعدی مشاهده کنند و از طریق واقعیت افزوده، آنها را در محیط های واقعی تجربه کنند. این به مشتریان کمک می‌کند تا تصمیم بهتری در خرید خود بگیرند.

4. اجتماعات و تعامل اجتماعی:

متاورس قادر است تا اجتماعات و تعاملات اجتماعی را به شکلی نوین تغییر دهد. افراد می‌توانند در دنیای مجازی فراگیر با دیگران در تمام ارکان زندگی در ارتباط باشند و تجربه های اجتماعی جدیدی را تجربه کنند. این به افراد کمک می‌کند تا به دنیای جدیدی از ارتباطات اجتماعی و دوستانه وارد شوند.

سخن آخر

همانطور که مشخص است، متاورس پتانسیل زیادی در ارتقای تجربه انسان در دنیای مجازی دارد. با استفاده از این فناوری، ما می‌توانیم به عنوان افراد در دو دنیا واقعی و مجازی به طور همزمان در کنار هم حضور داشته باشیم. متاورس برای آینده فناوری و ارتباطات بسیار هیجان انگیز به نظر می‌رسد و امیدواریم که بتوانیم از آن در بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

دوره های آموزشی کالج ایران اسکریپت

همین الان بر روی لینک کلیک کنید و ثبت نام کنید

جدول محتوا :

بررسی دو شاخه هوشمند آمازون

پایگاه خبری ایران اسکریپت، اگر برخی از وسایل الکترونیکی غیرهوشمند در خانه شما وجود دارد که نمی خواهید از شر آنها خلاص شوید، یک راه ارزان