🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بررسی زبان های نوین برنامه نویسی با میزبانی ایران اسکریپت و حضور کمپانی CTC کانادا

JDK، JRE و JVM چه تفاوت‌ هایی با هم دارند؟

 1417 امتیاز (4.9/5) 
0 / 5

Your page rank:

پایگاه خبری ایران اسکریپت، شرکت ها قصد دارند سرمایه گذاری در هوش مصنوعی را به میزان قابل توجهی افزایش دهند ادامه گزارش بر اساس گزارش جدیدی که توسط Rackspace و VMware

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

آموزش و توسعه علوم سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

مرکز توسعه زیرساخت های انفورماتیکی ایران اسکریپت

IRANSCRIPT College

خدمات سطح بالا حوزه فناوری اطلاعات ایران اسکریپت

JDK، JRE و JVM چه تفاوت‌ هایی با هم دارند؟

وبلاگ ایران اسکریپت، در دنیای برنامه نویسی جاوا، احتمالاً با اصطلاحات JDK، JRE و JVM آشنا هستید. این اصطلاحات مرتبط با محیط اجرای برنامه های جاوا هستند. اما آیا واقعاً می‌دانید که این اصطلاحات چه معنایی دارند و چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟ در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

JDK

JDK مخفف Java Development Kit است. این نرم افزار حاوی ابزارهایی است که برنامه نویسان نیاز دارند تا بتوانند برنامه های جاوا را توسعه دهند. JDK شامل مجموعه‌ای از کتابخانه ها، برنامه های کامپایلر، دیباگر و ابزارهای دیگر است که برنامه نویسان می‌توانند از آنها برای نوشتن و اجرای برنامه های جاوا استفاده کنند. به عبارت دیگر، JDK یک مجموعه کامل از ابزارها و منابع است که برای توسعه برنامه های جاوا لازم است.

JRE

JRE مخفف Java Runtime Environment است. این نرم افزار حاوی محیطی است که برای اجرای برنامه های جاوا لازم است. JRE شامل JVM (Java Virtual Machine) است که برنامه های جاوا را در سطح سیستم عامل اجرا می‌کند. همچنین JRE شامل کتابخانه هایی است که برنامه های جاوا برای اجرا نیاز دارند. به عبارت دیگر، JRE فقط حاوی محیط لازم برای اجرای برنامه های جاوا است و ابزارهای توسعه ندارد.

JVM

JVM مخفف Java Virtual Machine است. این ماشین مجازی برنامه های جاوا را در سطح سیستم عامل اجرا می‌کند. JVM ترجمه برنامه های جاوا که به زبان جاوا نوشته شده‌اند را به زبان ماشین قابل فهم برای سیستم عامل تبدیل می‌کند. علاوه بر این، JVM وظیفه مدیریت حافظه، خطاها و استثناها و دیگر وظایف مهم را بر عهده دارد. به عبارت دیگر، JVM یک محیط اجرایی است که برنامه های جاوا را در سطح سیستم عامل اجرا می‌کند.

به طور خلاصه

به طور خلاصه، JDK یک مجموعه ابزار و منابع توسعه جاوا است که برای نوشتن و توسعه برنامه های جاوا استفاده می‌شود. JRE یک محیط اجرایی است که برای اجرای برنامه های جاوا لازم است و JVM و کتابخانه های مورد نیاز را شامل می‌شود. JVM نیز مسئول اجرای برنامه های جاوا است و وظایف مهمی مانند مدیریت حافظه و خطاها را بر عهده دارد.

سخن آخر

بنابراین، درک تفاوت بین JDK، JRE و JVM اهمیت بسیاری در فهم و استفاده صحیح از این اصطلاحات در فرآیند توسعه و اجرای برنامه های جاوا دارد. با استفاده از JDK می‌توانید برنامه های جاوا را بنویسید و با استفاده از JRE می‌توانید برنامه های جاوا را اجرا کنید و JVM در زمینه اجرای برنامه های جاوا نقش اساسی دارد.

دوره های آموزشی کالج ایران اسکریپت

همین الان بر روی لینک کلیک کنید و ثبت نام کنید

جدول محتوا :

بررسی دو شاخه هوشمند آمازون

پایگاه خبری ایران اسکریپت، اگر برخی از وسایل الکترونیکی غیرهوشمند در خانه شما وجود دارد که نمی خواهید از شر آنها خلاص شوید، یک راه ارزان