🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بررسی زبان های نوین برنامه نویسی با میزبانی ایران اسکریپت و حضور کمپانی CTC کانادا

نحوه رفع خطای ایجاد اتصال به پایگاه داده در وردپرس

 1417 امتیاز (4.9/5) 
0 / 5

Your page rank:

پایگاه خبری ایران اسکریپت، شرکت ها قصد دارند سرمایه گذاری در هوش مصنوعی را به میزان قابل توجهی افزایش دهند ادامه گزارش بر اساس گزارش جدیدی که توسط Rackspace و VMware

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

آموزش و توسعه علوم سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

مرکز توسعه زیرساخت های انفورماتیکی ایران اسکریپت

IRANSCRIPT College

خدمات سطح بالا حوزه فناوری اطلاعات ایران اسکریپت

جدول محتـــــــــــــوا :

نحوه رفع خطای ایجاد اتصال به پایگاه داده در وردپرس

رفع خطای ایجاد اتصال به پایگاه داده در وردپرس

” خطا در ایجاد اتصال پایگاه داده ” احتمالا یکی از رایج ترین و ترسناک ترین خطاهایی است که کاربران وردپرس می توانند با آن مواجه شوند. این قطعاً ارتباط نزدیکی با صفحه سفید مرگ (WSOD) دارد. این خطا به این معنی است که وب سایت شما دیگر ارتباط برقرار نمی کند یا به پایگاه داده وردپرس شما دسترسی ندارد و بنابراین کل وب سایت شما از کار می افتد. این چیزی نیست که بتوان آن را ساده تلقی کرد و باید سعی کنید فوراً آن را حل کنید زیرا می تواند مستقیماً بر فروش، ترافیک و تجزیه و تحلیل شما تأثیر بگذارد.

اما نگران نباشید، امروز در مورد سناریوهای رایجی که باعث بروز این خطا می‌شوند و راه‌های آسانی برای بازگردانی و راه‌اندازی سایت خود در کمترین زمان صحبت خواهیم کرد.

خطای ایجاد اتصال به پایگاه داده چیست؟

تمام اطلاعات موجود در سایت وردپرس شما، مانند داده های پست، داده های صفحه، اطلاعات متا، تنظیمات افزونه، اطلاعات ورود به سیستم و غیره در پایگاه داده MySQL شما ذخیره می شود . تنها داده‌ای که در آنجا ذخیره نمی‌شود محتوای رسانه‌ای مانند تصاویر و تم افزونه فایل‌های اصلی شما مانند index.php، wp-login.php، و غیره است. وقتی شخصی از وب‌سایت شما بازدید می‌کند، PHP کد موجود در صفحه را اجرا می‌کند. و اطلاعات را از پایگاه داده جستجو می کند و سپس آن را در مرورگر خود به بازدید کننده نمایش می دهد.

اگر به دلایلی به درستی کار نمی کند، همانطور که در زیر مشاهده می کنید، با خطای ایجاد یک پیام اتصال به پایگاه داده مواجه خواهید شد. کل صفحه خالی است زیرا هیچ داده ای برای نمایش صفحه قابل بازیابی نیست، زیرا اتصال به درستی کار نمی کند . این نه تنها جلوی سایت شما را می شکند، بلکه از دسترسی شما به  داشبورد وردپرس نیز جلوگیری می کند .

با این حال، بازدیدکنندگان ممکن است بلافاصله این خطا را در قسمت جلویی مشاهده نکنند. این به این دلیل است که سایت شما به احتمال زیاد هنوز از حافظه نهان تا زمان انقضا در حال خدمت است. به عنوان مثال، در Kinsta، تمام سایت‌های وردپرس به‌طور پیش‌فرض به مدت یک ساعت کش هستند. بنابراین، اگر یک سایت هنوز از حافظه پنهان در حال ارائه است، ممکن است به نظر یک بازدیدکننده خوب باشد.

سناریوهای رایجی که باعث این خطا می شوند

پس چرا دقیقاً این اتفاق می افتد؟ خوب، در اینجا چند دلیل رایج در زیر آورده شده است. و نگران نباشید، ما به هر یک از این موارد عمیق تر خواهیم پرداخت تا بتوانید نحوه رفع آنها را بدانید. معمولاً می توانید این خطا را در کمتر از 15 دقیقه برطرف کنید.

  • رایج ترین مشکل این است که اعتبارنامه ورود به پایگاه داده شما نادرست است. سایت وردپرس شما از اطلاعات ورود جداگانه برای اتصال به پایگاه داده MySQL خود استفاده می کند.
  • پایگاه داده شما خراب است . با تعداد زیادی قطعات متحرک با تم ها، پلاگین ها و کاربرانی که دائماً آنها را حذف و نصب می کنند، گاهی اوقات پایگاه داده ها خراب می شوند. این ممکن است به دلیل گم شدن یا خراب شدن جدول جداگانه باشد، یا شاید برخی از اطلاعات به طور تصادفی حذف شده باشند.
  • ممکن است فایل های خراب در نصب وردپرس خود داشته باشید. حتی گاهی اوقات به دلیل هکرها ممکن است این اتفاق بیفتد.
  • مشکلات سرور پایگاه داده شما تعدادی از چیزها ممکن است در انتهای میزبان وب اشتباه باشد، مانند بارگیری بیش از حد پایگاه داده به دلیل افزایش ترافیک یا عدم پاسخگویی به دلیل اتصالات بیش از حد همزمان. این در واقع برای هاست های اشتراکی بسیار رایج است زیرا آنها از منابع مشابهی برای تعداد زیادی از کاربران در سرورهای مشابه استفاده می کنند.

جدول محتوا :

بررسی دو شاخه هوشمند آمازون

پایگاه خبری ایران اسکریپت، اگر برخی از وسایل الکترونیکی غیرهوشمند در خانه شما وجود دارد که نمی خواهید از شر آنها خلاص شوید، یک راه ارزان