🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بررسی زبان های نوین برنامه نویسی با میزبانی ایران اسکریپت و حضور کمپانی CTC کانادا

امنیت در وردپرس چه اهمیتی دارد ؟

 1417 امتیاز (4.9/5) 
0 / 5

Your page rank:

پایگاه خبری ایران اسکریپت، شرکت ها قصد دارند سرمایه گذاری در هوش مصنوعی را به میزان قابل توجهی افزایش دهند ادامه گزارش بر اساس گزارش جدیدی که توسط Rackspace و VMware

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

آموزش و توسعه علوم سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

مرکز توسعه زیرساخت های انفورماتیکی ایران اسکریپت

IRANSCRIPT College

خدمات سطح بالا حوزه فناوری اطلاعات ایران اسکریپت

جدول محتـــــــــــــوا :

امنیت در وردپرس چه اهمیتی دارد ؟

– نقش کدنویسی در امنیت وردپرس

به جرعت میتوان WordPress را یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوی در جهان نامید. این پلتفرم بیش از 75 میلیون دامنه در جهان و بیش از 22درصد دامنه های جدید ثبت شده در آمریکا را داراست. اما سوال اساسی که ذهن بسیاری از کاربران و منتقدان را درگیر کرده این است که چرا برنامه نویسان برای ورد پرس برنامه مناسبی درنظر نگرفته اند؟ وردپرس با تمام مزایا، معایبی نیز از نظر کدنویسی دارد که در این مقاله به آنها میپردازیم.

– چرا امنیت وردپرس مهم است؟

امنیت وب‌سایت نه تنها مهم نیست؛ بلکه ضروری است. در واقع همه وب‌سایت‌ها در هر زمان و هر مکان مستعد حمله هستند. هکر ها از برنامه‌هایی برای شناسایی خودکار وب‌سایت‌های آسیب پذیر استفاده می‌کنند و از این نقاط آسیب‌پذیر به ‌عنوان دروازه‌های ورودی برای اجرای حمله به آن وب‌سایت استفاده می‌کنند

قطعا این افراد میتوانند به قصد ها متفاوتی دست به نفوذ به سایت ها بزنند اما شاید مهمترین هدف این حمله‌ها، سرقت اطلاعات حساس مشتری، مانند شماره تلفن یا اطلاعات کارت اعتباری و یا سایر موارد دیگر است که کاربر برای پرداخت و یا ثبت‌نام از آنها استفاده کرده است.

– چه نوع کد نویسی هایی آسیب پذیر هستند؟

برنامه نویس های حرفه ای کد های خود را طوری مینویسند که خواندن آن آسان است. همچنین در طول کار خود یک فرمت استاندارد گسترده استفاده می کنند، بنابراین برنامه نویسان دیگر می توانند آن را به راحتی درک کرده و کد را با همان سبک بنویسند. قالب بندی ضعیف، کد نویسی ضعیف محسوب می شود زیرا حفظ کردن روند کد سخت تر می شود.

– نمونه های کدنویسی ضعیف عبارتند از :

1- عدم استفاده از کد مدولار : استفاده از کد مدولار درک برنامه را ساده تر میکند، حفظ کد غیر مدولار سخت است و میتواند باعث آُیب پذیری شود.

2- محافظت نادرست از داده ها : عدم استفاده از رمزگذاری صحیح میتواند باعث آسیب پذیری سایت شود.

3- Typos در کد: غلط های املایی در کدنویسی میتوانند باعث مختل کردن اجرا و یا حتی نفوذ بیگانگان به سایت شوند.

– کد های اشتباه در ساختار وردپرس :

یکی از رایج ترین انتقادات به وردپرس نام های متغیر و نامتعارف و نامنظم آن است. به عنوان مثال، یک تابع get_the_content وجود دارد که داده های ارسال شده به بلاگ را بازمی گرداند و یک تابع the_content که داده های ارسال شده به بلاگ را چاپ می کند. اما به طرز عجیبی، get_permalink داده ها را برمی گرداند، در حالی که انتظار می رود تابع با عنوان get_the_permalink نامگذاری شده باشد. این عدم توجه خطاهای موجود در هسته وردپرس را برجسته می کند.

– کد گذاری های قدیمی :

وردپرس یکی از اندک سیستم های مدیریت محتوای در این دوره است است که به توابع، تعداد محدودی کلاس و تعداد زیادی حلقه کد تکیه می کند. کدنویسی وردپرس همچنین مخلوطی از HTML, javascript و CSS است. که این روش در سایر سیستم های مدرن و امروزی ا حدودی بلا استفاده شده است.

– سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم نکات مهم و حیاتی کدنویسی در ساختار وردپرس که باعث تامین امنیت سایت میشوند را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم امنیت وردپرس و به صورت کلی امنیت وب‌سایت مسئله مهمی است که امنیت کسب و کار و پیشرفت شما به آن وابسته است و قبل از اینکه مهم باشد، یک ضرورت بسیار مهم است.

جدول محتوا :

بررسی دو شاخه هوشمند آمازون

پایگاه خبری ایران اسکریپت، اگر برخی از وسایل الکترونیکی غیرهوشمند در خانه شما وجود دارد که نمی خواهید از شر آنها خلاص شوید، یک راه ارزان