🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بررسی زبان های نوین برنامه نویسی با میزبانی ایران اسکریپت و حضور کمپانی CTC کانادا

بلو اسکرین چیست و چگونه آن را بر طرف کنیم؟

 1417 امتیاز (4.9/5) 
0 / 5

Your page rank:

پایگاه خبری ایران اسکریپت، شرکت ها قصد دارند سرمایه گذاری در هوش مصنوعی را به میزان قابل توجهی افزایش دهند ادامه گزارش بر اساس گزارش جدیدی که توسط Rackspace و VMware

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

آموزش و توسعه علوم سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

مرکز توسعه زیرساخت های انفورماتیکی ایران اسکریپت

IRANSCRIPT College

خدمات سطح بالا حوزه فناوری اطلاعات ایران اسکریپت

بلو اسکرین چیست و چگونه آن را بر طرف کنیم؟

وبلاگ ایران اسکریپت، بلو اسکرین (Blue Screen of Death) یک خطا در سیستم عامل ویندوز است که موجب متوقف شدن کامپیوتر می‌شود. این خطا با نمایش یک صفحه آبی و متن خطا در بالای صفحه همراه است. بلو اسکرین نشانه‌ای از وجود یک مشکل جدی در سیستم است و نیاز به تعمیر دارد.

بلو اسکرین

به طور کلی، بلو اسکرین ممکن است به دلیل مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری در سیستم شما رخ دهد. مشکلات سخت افزاری ممکن است شامل مشکلات با رم، هارد دیسک، کارت گرافیک یا سایر قطعات سخت افزاری باشد. مشکلات نرم افزاری می توانند به دلیل درایورهای قدیمی، نصب نرم افزارهای ناسازگار، عفونت ویروسی و یا مشکلات سیستم عامل ویندوز باشد.

برای برطرف کردن بلو اسکرین، ابتدا باید دقیقاً علت آن را تشخیص دهید. برای این منظور، می توانید از اطلاعات درج شده در صفحه بلو اسکرین استفاده کنید. این اطلاعات ممکن است شامل کد خطا و پیغام خطا باشد. با جستجوی این اطلاعات در اینترنت، می توانید تحلیلی از مشکل خود بدست آورید.

پس از تشخیص علت بلو اسکرین، می توانید به روش هایی برای برطرف کردن آن پرداخته و مشکل را حل کنید. اگر علت بلو اسکرین مربوط به مشکلات سخت افزاری باشد، ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات سخت افزاری داشته باشید. در این صورت، بهتر است با یک فنیسین مجرب تماس بگیرید و او را برای تعمیر کامپیوتر خود بخوانید.

علت بلو اسکرین

اگر علت بلو اسکرین مربوط به مشکلات نرم افزاری باشد، می توانید اقدامات زیر را انجام دهید تا مشکل را برطرف کنید:

1. به روزرسانی درایورها: اگر درایورهای سخت افزاری شما قدیمی هستند، ممکن است باعث بروز مشکلات شوند. بنابراین، بهتر است درایورها را به روزرسانی کنید.

2. بررسی نصب شده های ناشناخته: نصب نرم افزارهای ناسازگار می تواند باعث بروز مشکلات در سیستم شما شود. بنابراین، بررسی کنید که آیا نرم افزارهای جدیدی در سیستم شما نصب شده است و در صورت لزوم آنها را حذف کنید.

3. اسکن ضد ویروسی: گاهی اوقات بروز مشکلات سیستم ممکن است به دلیل عفونت ویروسی باشد. بنابراین، می توانید سیستم خود را با یک برنامه ضد ویروسی به روزرسانی کنید و اسکن کنید.

4. بازیابی سیستم: اگر هیچ یک از راه حل های فوق مشکل شما را حل نکرد، می توانید از گزینه بازیابی سیستم استفاده کنید. این گزینه به شما امکان می دهد سیستم خود را به یک نقطه قبلی در زمان بازگردانی کنید و ممکن است مشکل را برطرف کند.

جلوگیری از بروز بلو اسکرین

در نهایت، برای جلوگیری از بروز بلو اسکرین می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

1. به روزرسانی سیستم عامل: به روزرسانی سیستم عامل ویندوز خود را به طور منظم انجام دهید تا مشکلات امنیتی و عملکردی را برطرف کنید.

2. نصب برنامه ضد ویروسی: نصب یک برنامه ضد ویروسی قوی را بر روی سیستم خود انجام دهید و سیستم خود را به طور منظم اسکن کنید تا از عفونت ویروسی جلوگیری کنید.

3. پشتیبان گیری منظم: منظماً از فایل های خود پشتیبان بگیرید تا در صورت بروز مشکلات، اطلاعات خود را از دست ندهید.

در نهایت

در نهایت، بلو اسکرین می تواند نشانه ای از مشکل جدی در سیستم شما باشد و نیاز به تعمیر داشته باشد. در صورتی که مشکل به طور مکرر رخ داد، بهتر است با یک فنیسین مجرب تماس بگیرید تا مشکل را برطرف کند و از از دست رفتن اطلاعات خود جلوگیری کند.

دوره های آموزشی ایران اسکریپت

همین الان بر روی لینک کلیک کنید و ثبت نام کنید

جدول محتوا :

بررسی دو شاخه هوشمند آمازون

پایگاه خبری ایران اسکریپت، اگر برخی از وسایل الکترونیکی غیرهوشمند در خانه شما وجود دارد که نمی خواهید از شر آنها خلاص شوید، یک راه ارزان