🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بررسی زبان های نوین برنامه نویسی با میزبانی ایران اسکریپت و حضور کمپانی CTC کانادا

آشنایی با الگوریتم های مهم پایتون

 1417 امتیاز (4.9/5) 
0 / 5

Your page rank:

پایگاه خبری ایران اسکریپت، شرکت ها قصد دارند سرمایه گذاری در هوش مصنوعی را به میزان قابل توجهی افزایش دهند ادامه گزارش بر اساس گزارش جدیدی که توسط Rackspace و VMware

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

آموزش و توسعه علوم سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

مرکز توسعه زیرساخت های انفورماتیکی ایران اسکریپت

IRANSCRIPT College

خدمات سطح بالا حوزه فناوری اطلاعات ایران اسکریپت

آشنایی با الگوریتم های مهم پایتون

وبلاگ ایران اسکریپت، پایتون یک زبان برنامه نویسی بسیار قدرتمند و محبوب است که برای توسعه نرم‌افزارهای متنوعی استفاده می‌شود. این زبان به دلیل سادگی و آسانی در استفاده، قابلیت خوانایی بالا و وجود یک بسیاری از کتابخانه‌ها و ابزارهای مفید، به یکی از انتخاب‌های اصلی برنامه‌نویسان تبدیل شده است.

الگوریتم مرتب‌سازی حبابی

یکی از الگوریتم‌های مهم در پایتون الگوریتم مرتب‌سازی حبابی است. این الگوریتم برای مرتب کردن یک لیست از اعداد به صورت صعودی یا نزولی استفاده می‌شود. در این الگوریتم، اعداد دوتا دوتا با یکدیگر مقایسه می‌شوند و در صورتی که ترتیب آن‌ها نادرست باشد، جابجا می‌شوند. این عملیات تا زمانی ادامه می‌یابد که لیست به صورت کامل مرتب شود.

الگوریتم جستجوی دودویی

الگوریتم جستجوی دودویی یکی از الگوریتم‌های مهم در پایتون برای جستجو در یک لیست مرتب است. این الگوریتم به صورت بازگشتی عمل می‌کند و برای پیدا کردن مقدار مورد نظر در لیست، از تقسیم مسئله به دو قسمت استفاده می‌کند. در هر مرحله، مقدار میانی لیست مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که این مقدار برابر با مقدار مورد نظر باشد، جستجو به پایان می‌رسد. در غیر این صورت، اگر مقدار مورد نظر کوچکتر از مقدار میانی باشد، جستجو در نیمه چپ لیست ادامه می‌یابد و در غیر این صورت، جستجو در نیمه راست لیست ادامه می‌یابد.

الگوریتم ترتیب‌بندی ادغامی

الگوریتم ترتیب‌بندی ادغامی نیز یکی از الگوریتم‌های مهم در پایتون است. در این الگوریتم، لیست اعداد به دو نیمه تقسیم می‌شود و سپس هر نیمه به صورت مجزا مرتب می‌شود. در مرحله بعد، این دو نیمه با یکدیگر ترکیب می‌شوند و به صورت مرتب در خروجی قرار می‌گیرند. این عملیات تا زمانی ادامه می‌یابد که لیست به صورت کامل مرتب شود.

الگوریتم جستجوی خطی

الگوریتم جستجوی خطی نیز یکی از الگوریتم‌های مهم در پایتون است. در این الگوریتم، لیست به صورت ترتیب‌داده‌شده یا به صورت تصادفی تولید می‌شود و سپس مقدار مورد نظر جستجو می‌شود. در هر مرحله، عنصری از لیست چک می‌شود و اگر با مقدار مورد نظر برابر باشد، جستجو به پایان می‌رسد. در غیر این صورت، جستجو ادامه می‌یابد تا زمانی که تمام عناصر لیست بررسی شوند.

الگوریتم برجسته‌کننده

الگوریتم برجسته‌کننده یا اصلاح‌کننده نیز یکی از الگوریتم‌های مهم در پایتون است. این الگوریتم برای تبدیل یک متن به صورت برجسته یا اصلاح شده استفاده می‌شود. در این الگوریتم، هر کلمه یا عبارت در متن با استفاده از یک فایل لغت به یک کلمه یا عبارت معادل در دیکشنری تبدیل می‌شود. این عملیات تا زمانی ادامه می‌یابد که تمام کلمات و عبارات در متن بررسی شوند.

سخن آخر

در این مقاله، به بررسی چند الگوریتم مهم در پایتون پرداختیم. این الگوریتم‌ها به عنوان ابزارهای کاربردی در فرایند توسعه نرم‌افزار استفاده می‌شوند و برنامه‌نویسان را در حل مسائل مختلف کمک می‌کنند. با یادگیری و استفاده از این الگوریتم‌ها، شما نیز می‌توانید بهترین راه‌حل‌ها را برای مسائل خود پیدا کنید.

دوره های آموزشی کالج ایران اسکریپت

همین الان بر روی لینک کلیک کنید و ثبت نام کنید

جدول محتوا :

بررسی دو شاخه هوشمند آمازون

پایگاه خبری ایران اسکریپت، اگر برخی از وسایل الکترونیکی غیرهوشمند در خانه شما وجود دارد که نمی خواهید از شر آنها خلاص شوید، یک راه ارزان