🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بررسی زبان های نوین برنامه نویسی با میزبانی ایران اسکریپت و حضور کمپانی CTC کانادا

معرفی زبان برنامه نویسی Objective-C

 1417 امتیاز (4.9/5) 
0 / 5

Your page rank:

پایگاه خبری ایران اسکریپت، شرکت ها قصد دارند سرمایه گذاری در هوش مصنوعی را به میزان قابل توجهی افزایش دهند ادامه گزارش بر اساس گزارش جدیدی که توسط Rackspace و VMware

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

آموزش و توسعه علوم سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

مرکز توسعه زیرساخت های انفورماتیکی ایران اسکریپت

IRANSCRIPT College

خدمات سطح بالا حوزه فناوری اطلاعات ایران اسکریپت

جدول محتـــــــــــــوا :

معرفی زبان برنامه نویسی Objective-C

وبلاگ ایران اسکریپت، Objective-C یک زبان برنامه نویسی شیءگرا است که برای توسعه نرم افزارهای iOS و macOS استفاده می‌شود. این زبان برنامه نویسی به زبان C و Smalltalk ارتباط دارد و توسط برایان کارنیگان، برادران ویسنر و تام لاو توسعه یافته است. Objective-C از سال ۱۹۸۶ به عنوان زبان اصلی برای توسعه نرم افزارهای Apple مورد استفاده قرار گرفته است.

NeXTSTEP

Objective-C در ابتدا برای توسعه نرم افزارهای NeXTSTEP توسعه یافت و پس از آن به عنوان زبان اصلی برای توسعه برنامه‌های iOS و macOS انتخاب شد. این زبان برنامه نویسی به دلیل قابلیت‌های شیءگرایی، انعطاف پذیری و امکانات پیشرفته‌ای که ارائه می‌دهد، به شدت مورد توجه برنامه‌نویسان حرفه‌ای و توسعه‌دهندگان است.

ویژگی‌های بارز Objective-C

یکی از ویژگی‌های بارز Objective-C، استفاده از پیام‌ها برای ارتباط بین اشیاء است. این روش ارتباطی به برنامه‌نویسان امکان می‌دهد تا با ارسال پیام‌ها به اشیاء، عملیاتی را بر روی آنها انجام دهند و از طریق این روش با اشیاء ارتباط برقرار کنند. این ویژگی از توانایی‌های شیءگرایی Objective-C به شمار می‌آید و از آنجا که به شدت محبوب است، در زبان‌های دیگر نیز استفاده می‌شود.

Objective-C همچنین از ARC یا “Automatic Reference Counting” برای مدیریت حافظه استفاده می‌کند که این ویژگی از بارزترین ویژگی‌های آن به شمار می‌آید. ARC به برنامه‌نویسان امکان می‌دهد تا از نگرانی‌های مربوط به مدیریت حافظه خود بکاهند و به طور خودکار از اشیاء غیر فعال و غیر مورد استفاده خود را حذف کنند.

سخن آخر

در نهایت، Objective-C یکی از زبان‌های برنامه نویسی محبوب برای توسعه نرم افزارهای iOS و macOS است. با ویژگی‌های شیءگرایی، انعطاف پذیری و امکانات پیشرفته‌ای که ارائه می‌دهد، این زبان برنامه نویسی توانسته است جای خود را در صنعت توسعه نرم افزارها حفظ کند و همچنان مورد توجه برنامه‌نویسان حرفه‌ای و توسعه‌دهندگان باقی بماند.

دوره های آموزشی کالج ایران اسکریپت

همین الان بر روی لینک کلیک کنید و ثبت نام کنید

جدول محتوا :

بررسی دو شاخه هوشمند آمازون

پایگاه خبری ایران اسکریپت، اگر برخی از وسایل الکترونیکی غیرهوشمند در خانه شما وجود دارد که نمی خواهید از شر آنها خلاص شوید، یک راه ارزان